Hogyan tudta ez a sorrentói hotel 20%-kal növelni közvetlen foglalásainak számát 40 nap alatt?

A Grand Hotel Aminta tulajdonosa, vezérigazgatója és marketingstratégiai szakértője, Gianfranco Acampora most megosztja sorrentói boutique hotelének legjobb, bevált marketingtippjeit.

Nemrégiben beszélgettünk a vezető hoteltulajdonos és marketingszakértő Gianfranco Acamporával, aki az olaszországi Sorrentóban található Grand Hotel Aminta hotel tulajdonosa és vezérigazgatója, és aki a következő fontos kulisszatitkokat osztotta meg a digitális hotelmarketing legjobb gyakorlatai kapcsán:

Mesélne egy kicsit a Grand Hotel Amintáról, illetve saját szerepéről a vendéglátóhelyen?

A Grand Hotel Aminta Sorrento egyik legnagyobb hotele a Nápolyi-öbölre néző hegyen, fantasztikus kilátással a városra. A hotel operatív irányítását jelenleg fivéremmel ketten végezzük. Én magam a vállalkozás értékesítésével, marketingstratégiájával és a vendégregisztrációval foglalkozom.

Mondana néhány szót az Aminta szezonális jellegéről és vendégeinek igényeiről?

Az Aminta egyike a környék azon hoteleinek, melyek egész évben nyitva tartanak, mégis elsősorban nyári üdülőhelynek számít. A forgalmas időszak áprilistól októberig terjed; novembertől március közepéig kevesebb a vendég, kivéve újévkor, a csodálatos sorrentói tűzijátéknak köszönhetően.

Jelenleg vendégeink jelentős része az Egyesült Királyságból érkezik, de sok amerikai és kanadai vendégünk is van.

Ön már sok éve online marketing segítségével népszerűsíti hotelét. Mesélne egy kicsit stratégiájáról, és arról, hogyan alakult ez az idők során?

Mindig is nagyon érdekelt a digitális marketing – ez nem csak a munkám, de a hobbim és a szenvedélyem is. Sorrentóban a mi vendéglátóhelyünk volt az első, amely már 1995-ben weboldallal rendelkezett, és a hotel mindig is jól teljesített az organikus keresések terén. Ahogy mások is kezdtek megjelenni az online piacon, különböző módszereket próbáltunk ki versenyelőnyünk fenntartása érdekében, például hirdetésekkel népszerűsítettük a vállalkozást keresési motorok és online utazási irodák segítségével.

Gyorsan rájöttünk, hogy a keresőmotorok hirdetéseivel meglehetősen nehezen érjük el célzott vendégkörünket. Túl sok versenytárs próbálja felüllicitálni egymást a legnépszerűbb kulcsszavakkal, és nehéz a rangsor elejére kerülni. Ugyanakkor a Tripadvisor gyakran a legnépszerűbb organikus keresési találatok között szerepel az adott kifejezésekre. Ráadásul a vendégek gyakran számolnak be arról, hogy tulajdonképpen a Tripadvisoron találtak ránk. Így olyan stratégiát dolgoztunk ki, mely a Tripadvisor weboldalához kapcsolódó marketingtevékenységünkre összpontosít.

Mesélne még a vendégei keresési szokásairól?

Természetesen. Olyan keresőkifejezésekre tettünk ajánlatot, mint például „sorrentói hotel medencével.” Vendégeink mostanában arról is beszámolnak, hogy amikor először keresőmotor használatával a „sorrentói hotel” kifejezésre keresnek, egyszerűen túl sok találatot kapnak, melyeket nehéz átnézni. Gyorsan megtalálják viszont a Tripadvisort, és az oldal segítségével részletesebb keresést végezhetnek, mellyel biztosan megtalálják az igényeiknek megfelelő vendéglátóhelyet. Hatékonysága révén a Tripadvisor lesz az a keresőmotor, mellyel a vendégek egy adott úti célon belül megtalálhatják a kívánt hotelt, éttermet és egyéb vendéglátóhelyeket.

Mi az a kifejezett stratégia, melynek alapján a Tripadvisorral együttműködnek?

A Tripadvisor jelenleg a leghatékonyabb marketingeszközünk. Például az új Szponzorált megjelenéseknek köszönhetően az Aminta Sorrento keresési találatai felett jelenhet meg. Ez rendkívül fontos számunkra. A hirdetés weboldalunkra irányítja a forgalmat, a vendégek pedig közvetlenül felvehetik velünk a kapcsolatot az Üzleti Előnyök linkeken keresztül. Ezzel megspóroljuk a jutalék költségét, mivel az emberek közvetlenül hozzánk fordulnak, vagy a weboldalunkon foglalnak.

Hogyan teljesítettek Szponzorált megjelenései?

Nagyon elégedettek vagyunk ezzel a termékkel. Továbbra is teszteljük, de eddig 40 nap alatt 20%-os növekedést tapasztaltunk a közvetlen foglalások számában. Az eszköz fantasztikus, igazán könnyen használható, és ára eltörpül a tapasztalt befektetésarányos megtérüléshez képest. Úgy tűnik, ezen a csatornán elég értékes ügyfelek érkeznek hozzánk – hosszabb időre és az átlagosnál magasabb kategóriájú szobát foglalnak.

Mi lesz további stratégiája a Szponzorált megjelenések terén?

A Szponzorált megjelenések három különböző költségkeretben választhatók. A forgalmas időszakban – amikor vendéglátóhelyünkön telt ház van – valószínűleg az alacsonyabb költségkeretnél maradunk, ugyanakkor kampányt is indítunk. Fontos, hogy láthatóak maradjunk a jövőbeni foglalások miatt. Az év fennmaradó részében – különösen januárban és februárban, amikor az emberek tervezni kezdik nyaralásukat – valamelyik magasabb költségkeretet alkalmazzuk, hogy több forgalmat irányíthassunk vendéglátóhelyünkre.

Mit mondana más hoteltulajdonosoknak, akik fontolgatják, hogy igénybe veszik a Szponzorált megjelenések szolgáltatást?

Azt, hogy mindenképpen ki kell próbálniuk. Az eszköz könnyen használható... nem kell kulcsszavakat kiválasztani vagy ajánlatokat beállítani. Csak kiválasztjuk, mennyit akarunk költeni napi szinten, és utána minden megy a maga útján.

További információk a Tripadvisor marketingmegoldásairól

További információk a Tripadvisor marketingmegoldásairól

Utolsó frissítés: 2018. február 22.