A dubrovniki hotel a Tripadvisor segítségével növeli láthatóságát és foglalásait

Hogyan tűnik ki a Berkeley Hotel & Spa egy kiélezett versenypiacon a Szponzorált megjelenések használatával?

A Berkeley Hotel & Spa egy 24 szobás családi tulajdonú szálloda a horvátországi Dubrovnikban. Katarina Elez, ügyvezető igazgató, a Berkeley online jelenlétének felépítésére összpontosított, hogy minél több utazót ösztönözzön arra, hogy közvetlenül a vendéglátóhelye webhelyén foglaljon. Olvasson tovább és ismerje meg, hogyan alakította ki sikeres online marketingstratégiáját:

Tripadvisor-fókusz

A Berkeley Hotel első megnyitásakor Elez gyorsan elhatározta, hogy marketingtörekvéseit az online térben kell összpontosítania, különösen a Tripadvisoron. „2007-es megnyitásunk óta a dubrovniki szállodák közül az elsők között voltunk a Tripadvisoron” – magyarázza. „Mindig rengeteget használtuk a Tripadvisort, és ez az egyik legjobb dolog, amit valaha történhetett a vállalkozásunkkal.”

Ez az online marketing iránti elkötelezettség a Tripadvisoron keresztül még napjainkban is előnyös a Berkeley Hotel számára. Elez szerint: „Képesek voltunk megnövelni a láthatóságunkat a környékünkre kereső utazók előtt, mivel erős, már a kezdetektől fogva következetes jelenlétünk volt a Tripadvisoron. Mindig a 15 legnépszerűbb vendéglátóhely között szerepeltünk Dubrovnikban.”

Az utazók előtti láthatóság maximalizálása

Eleznek – egy 3 csillagos kis hotel képviselőjeként egy 5 csillagos hotelek uralta városban – okosan kellett beosztania marketing-költségvetését a megjelenési lehetőségek maximalizálása érdekében.

„Vendégeink olyan hatalmas piacok felől érkeznek hozzánk, mint az Egyesült Királyság, az Amerikai Egyesült Államok és Ausztrália” – magyarázza Elez. „Költségvetésünk nagyon megnehezíti az olyan eszközök használatát, mint az AdWords, hogy elérjük és befolyásoljuk ezeket az utazókat.”

Elez nemrégiben befektetett egy továbbfejlesztett weboldalba, amely szorosan integrálódik az értékesítési menedzserébe. Ez lehetővé teszi számára, hogy nyomon követhesse az összes foglalás forrását – és hogy értékelhesse, mi irányítja őket. A különböző marketingeszközökkel történő kísérletezést követően Elez abban látta meg a sikert, hogy kiaknázza a Berkeley Hotel erőteljes jelenlétét a Tripadvisoron.

Üzleti Előnyök

Januárban Elez a Berkeley Hotellel magasabb kategóriájú előfizetésre – az Üzleti Előnyökre Exkluzív Hozzáféréssel – váltott, mert olyan eszközök után kutatott, amelyekkel növelni tudja a webhelyére érkező foglalási átirányítások számát.

„Épp most végeztünk a felújításokkal, és arra fogjuk felhasználni az Exkluzív Hozzáférés funkcióit, például a Storyboardot és a Kedvenc fényképeket, hogy kiemeljük ezeket a fejlesztéseket az utazók számára" – magyarázza Elez.

Továbbá a Különleges ajánlatok szolgáltatást is használja, hogy felmérje az Üzleti Előnyök hatását a foglalásokon.

„Exkluzív ajánlatot teszünk közzé a Tripadvisoron, és gondosan nyomon követjük a megtérülését. Azt állapítottuk meg, hogy azok, akik a weboldalunkon keresztül foglaltak, említést tesznek róla, és ez az online utazási irodák foglalásain is megjelenik; innen tudjuk, hogy az utazók valamikor felkeresték Tripadvisor-oldalunkat.”

Szponzorált megjelenések

Az Üzleti Előnyök beindítását követően a Berkeley Hotel a Tripadvisor Szponzorált megjelenések szolgáltatását is elkezdte használni. Elez szerint: „Tudjuk, hogy a Tripadvisor vendégei magabiztosabbak, és nagyobb valószínűséggel foglalnak szobát közvetlenül. Ezért az a célunk, hogy a Szponzorált megjelenések használatával még több vendéget tudjunk arra ösztönözni, hogy közvetlenül a weboldalunkon foglaljanak, valamint hogy növeljük a kihasználtságot és a napi átlagbevételt a főszezonban."

Tekintettel arra, hogy Dubrovnik egyike a világ legszezonálisabb piacainak, arra is gondolt, hogy a Szponzorált megjelenésekkel a főszezon előtt is sikerül tovább növelni a forgalmat. Mivel a főszezonon kívül korlátozott a kereslet, a Berkeley nem tudja kompenzálni az elszalasztott lehetőségeket.

„A vendégek, amint közelebb kerülnek a foglaláshoz, egyre árérzékenyebbek lesznek. Láthatóságunk növelése lehetőséget teremt a vendégek befolyásolására, hogy 3 csillagos vendéglátóhelyünkre essen a választásuk, mivel alacsonyabbak az áraink az 5 csillagos vendéglátóhelyekhez képest, amelyek domináns helyzetben vannak Dubrovnikban.”

Az eredmények?

„Mindenképpen költségkímélő megoldás, ha a Szponzorált megjelenések kattintásai után fizetünk és a vendégek közvetlenül nálunk foglalnak” – mondja Elez. „Tetszik, hogy a hirdetésünk a lista tetején jelenik meg. Fontos az ismétlés, különösen a piacunkon megfigyelhető vásárlási szokások tekintetében. Még ha nem is kattintanak azonnal, többen fognak emlékezni ránk lehetőségként. Akkor pedig, amikor kattintanak, már nagyobb valószínűséggel foglalnak is.”

Elez a továbbiakban is online marketing stratégiája kulcsfontosságú részeként tervezi a Szponzorált megjelenések adta lehetőségek kiaknázását. „Hosszú távú szemlélettel tekintünk a befektetéseinkre. A következő hat hónapban folytatjuk a Szponzorált megjelenésekből eredő kattintások számának, weboldalunk forgalmának és a közvetlen foglalások visszaigazolt számának nyomon követését. Ez a szezon eddig elég erős volt a foglalások terén” – állítja Elez.

Ösztönözzön még több vendéget a Tripadvisoron arra, hogy Önt válassza

Ösztönözzön még több vendéget a Tripadvisoron arra, hogy Önt válassza

Utolsó frissítés: 2018. március 12.